Wednesday, November 3, 2010

NOTIS : JADUAL PERJALANAN DAN LAWATAN KE TERENGGANU DAN KELANTAN



Kepada ahli Kelab Boling SKBI yang akan mengikuti lawatan "Kembara Ilmu", waktu bertolak ke negeri Terengganu telah diawalkan sedikit iaitu pada jam 5.00 petang hari Jumaat bagi mengelakkan sebarang kesulitan.

Pihak urusetia telah mengambil langkah-langkah keselamatan bagi mengelakkan sebarang perkara yang tidak diingini antaranya menghubungi pihak IPK Polis Terengganu dan IPK Polis Kelantan bagi mengetahui keadaan semasa yang berlaku di dua negeri berkenaan pada masa ini. Menurut Inspektor Azman (IPK Kelantan) keadaan di sana masih terkawal dan selamat untuk dikunjungi. Banjir hanya berlaku di beberapa tempat di kawasan kampung dan tidak melibatkan tempat-tempat lawatan yang telah dirancang. Namun begitu lawatan ke Ranjau Panjang terpaksa dibatalkan.

Di Terengganu juga terkawal terutamanya di beberapa tempat seperti Taman Tamadun Islam, Masjid Terapung, Kuala Ibai, Planetarium dan lain-lain. Laluan di Jertih yang menghubungkan Terengganu dan Kelantan juga tidak terjejas walaupun berlaku banjir di daerah Besut yang dilaporkan telahpun mulai surut .

Sebarang pertanyaan bolehlah terus menghubungi Urusetia Lawatan iaitu En. Rasyiddin (012-5635647) ataupun Pn. Nurzaini (016-4782144).

JADUAL PERJALANAN DAN LAWATAN

TARIKH : 5 NOVEMBER 2010 - JUMAAT

4.30 ptg : Berkumpul di SKBI
5.00 ptg : Bertolak ke negeri Terengganu Darul Iman
8.00 mlm : Makan malam

TARIKH : 6 NOVEMBER 2010 - SABTU

4.00 pg : Dijangka tiba di Kuala Terengganu
5.00 pg : Khidmat diri, solat Subuh dan sarapan pagi
9.00 pg : Taman Tamadun Islam, Masjid Kristal (Lawatan ke 21 monumen menarik seluruh dunia (4 tayangan slide), Menaiki keretapi & river cruise sekitar Pulau Wan Man, Muzium dan Perkampungan Losong (Pusat perusahaan keropok lekor), Pasar Payang, Istana Maziah & Bukit Puteri, Perusahaan Batik / Tembaga, Pantai Batu Burok, Makan tengahari
3.00 ptg : Masjid Terapung, Kuala Ibai (Solat jamak qasar dan makan tengahari), Noor Arfa Batik, Planetarium Terengganu
8.00 mlm Bertolak ke Kota Bharu, Kelantan, Makan malam di Wakaf Che Yeh & check-in penginapan di Norbatik, Pantai Cahaya Bulan

TARIKH : 7 NOVEMBER 2010 - AHAD

7.00 pg : Sarapan pagi dan check-out
9.00 pg : Pasar Besar Siti Khadijah, Pasar Buloh Kubu, Muzium Negeri, Muzium Perang, Muzium Diraja Kota Bharu, Nordin Batik, Makan tengahari, Masjid Muhammadi (Solat jamak qasar)
4.00 ptg : Bertolak pulang ke Pulau Pinang
7.00 mlm : Makan malam
10.00 mlm : Dijangka tiba di SKBI

** Tertakluk kepada pindaan dan perubahan

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Padang - Bukittinggi dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, KITA HOLIDAYS INDONESIA menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

    Contact person :
    RIKO ADRYANSYAH

    Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )
    E_mail : riko_kitaholidays@yahoo.com

    Wassalam

    ReplyDelete