Wednesday, February 7, 2018

5 Tips Persediaan Untuk Bermain : 3 Dapatkan Kasut Yang Sesuai

Dapatkan kasut boling. Itulah yang sepatutnya dilakukan sebelum anda memulakan permainan. Jika anda sebagai orang baharu dalam sukan ini, anda boleh mendapatkan kasut boling dengan cara menyewa di tempat boling.

Namun, jika anda ingin meningkatkan prestasi permainan ke tahap yang lebih baik dan yakin, kasut boling sendiri kepunyaan anda harus dimiliki.

Satu perkara yang harus diingatkan bahawa kasut yang selain kasut khas yang digunakan di tempat bermain boling seperti kasut jalanan adalah sangat tidak sesui untuk dipakai. Ini adalah kerana ia direka bukan untuk berada di tempat boling bahkan boleh menyebabkan kerosakan yang bakal terjadi di lantai permainan. Lebih teruk lagi, ia boleh membawa kecelakaan kepada anda jika anda terseret ataupun tergelincir serta boleh mencederakan diri disebabkan permukaan bawah kasut yang tidak licin serta tidak mempunyai kriteria kasut yang dikhaskan untuk boling seperti boleh meluncur dan sebagainya.

Dalam pada itu, dengan tidak memakai kasut boling yang ditetapkan anda boleh atau telah dengan sengaja merosak dan meninggalkan kesan di lantai boling. Sewa kasut boling jika anda tidak mahu berhadapan masalah dengan pusat boling dek keengganan anda itu. Akhir sekali selepas anda mendapatkan kasut yang sesuai, anda haruslah memakai stokin bagi mengelakkan keseronokan bermain terbantut kerana kaki yang melecet.

No comments:

Post a Comment