Friday, April 20, 2018

Bermain Boling Dengan Dua Tangan

PERNAHKAH anda melihat orang bermain boling dengan menggunakan kedua belah tangan?. Ya, jika pernah anda sememangnya peminat tegar sukan boling kerana orang yang tiada minat seringkali tidak ambil peduli atau perasan dengan teknik ataupun stail yang digunakan pemain tersebut semasa bermain.

Sebenarnya dalam sukan boling tiada peraturan khusus yang menggariskan tentang keharusan menggunakan satu tangan ketika membuat balingan ataupun cara balingan yang tetap. Asalkan anda mampu bermain tanpa membazirkan satu pin pun untuk terpacak di hujung lane, permainan itu sudah boleh dianggap berjaya. Mungkin dari segi teknik ia dipandang sebagai tidak profesional, tapi itu cuma tanggapan dan persepsi orang.

Semasa perlawanan boling di Amerika, seorang pemain bernama Jason Belmonte (info lanjut - https://en.wikipedia.org/wiki/Jason_Belmonte) telah melakukannya. Seorang lagi pemain dua tangan dikenali sebagai Osku Palermaa (info lanjut - https://en.wikipedia.org/wiki/Osku_Palermaa) turut menggunakan teknik ini.

Tips-tips untuk bermain cara ini boleh ditemui di laman berikut ( http://www.bowlingthismonth.com/bowling-tips/training-two-handed-players/ ).


No comments:

Post a Comment